Vrouwen in de Overgang

Alles over de Overgang & Menopauze

Vrouwen in de Overgang

33079 – Haren blijven verven of grijs haar???? …

Home Forums Lotgenoten Overgangsklachten 33079 – Haren blijven verven of grijs haar???? …

Dit onderwerp bevat 56 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Mieke 4 dagen, 8 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Joy

Hoi MAR en Bianca,

Ik had dezelfde vraag in gedachten, maar dat hoeft nu niet meer haha Ik sluit me bij jullie aan 😀

liefs,Joy :byebye:

#16425 Reactie

gea
    #16426 Reactie

Joy

Dank je Gea, ik ga meteen kijken.
    Liefs,Joy :byebye:

#16427 Reactie

bianca

thanks gea, ik ga nu gelijk kijken. 😉

XXXX bianca

#16428 Reactie

MAR

Leuk Gea
    Alleen is Valkenswaard wel erg ver van mij vandaan, maar ik zoek ook een workshop bij mij in de buurt.
    Je hebt me weer op een idee gebracht, en ook mezelf omdat ik hier dat lijstje weer opschreef, over 50 plusvrouwen in style……
    Ik zit n.l nu weer in een nieuwe fase nu ik de overgang heb afgesloten.
    Dus kan ik dit wel gebruiken met mijn nieuwe start!

MAR

——————————————————————————–
    Gek hoor dit bericht kwam ineens op een ander topic te staan.
    Ik heb het even hiernaartoe gecopieërd.

:p

#16429 Reactie

gea

Hai Mar, de consultanten zitten verspreid over heel Nederland…er zit altijd wel één ergens in de buurt volgens mij.
    Ik moest zelf 25 km rijden maar dat vond ik niet erg, het was de moeite dubbel en dwars waard…ik heb er zoveel gemak van :cheer: .
    Miskopen heb ik niet meer en weet welke punten ik moet benadrukken, hetzelfde met make-up.

Ik had al een paar keer gezegd tegen mijn man gezegd dat mij dat wel iets leek dus hebben man en kids het mij cadeau gedaan op mijn verjaardag, ik weet toch vaak niet wat ik moet vragen en dit vond ik nou een mooi cadeau…sieraden geef ik niet om en ik had wel een keer genoeg van al die prullariaatjes op mijn verjaardag :D.

Liefs
    Gea

#16430 Reactie

Grijsje

Ik ben vanaf mijn 25e al grijs aan het worden (nu inmiddels 38). En ben voor 80% grijs, wit grijs. Vandaag heb ik besloten om het verven van mijn haar voor eens en altijd achter me te laten. En door te gaan met een grijze coupe. Hoe kan ik dit het makkelijkste doen. Inderdaad na 3 weken zie je de eerste grijze strepen al weer.

#16431 Reactie

Joy

Hey Grijsje,

Ik ben ook al een hele poos grijs. Eerst alleen de voorkant, maar het breidt zich steeds verder uit. Als je het niet uit wilt laten groeien, dan kun je je haar bij de kapper laten ontkleuren en daarna kleuren in je eigen grijze haarkleur. Zo valt het minder op en loop je niet zo lang voor schut. Zo wil ik het ook gaan doen, ben dat geverf nu ook zo beu.
    succes,
    groetjes,Joy

#16432 Reactie

janette

Nu zijn we dan in 2013, en kleur je haar nog steeds??? ..

#16433 Reactie

Joy

Hey janette,

Meid, ik heb het geprobeerd,maar ik heb het niet eerst helemaal laten ontkleuren. Mijn haar was redelijk lang afgelopen zomer en heb het toen laten knippen en de uitgroei met saharablond laten kleuren. Dat lichtere stond me voor geen meter. Ik had een heel flets gezicht en zo voelde ik me op een gegeven moment ook bah.

Nu heb ik een bob met lange punten aan de voorkant en de kapster heeft in het najaar het maar weer aubergine gekleurd, zij vond het lichtere ook niet bij mij kleuren. Mijn pony loopt schuin weg zo kan ik het iets voorover kammen dan zie je die grijze uitgroei niet zo snel. Ik laat het eens in de 5 weken kleuren en ben van plan om dit nog een poos vol te houden. Misschien van de zomer met wat highlights erin.
    Nee, voor mij geen natuurlijk grijs voorlopig. En als het verven helemaal niet meer lukt dan maar een leuke pruik.

Hoe is het jou vergaan?

liefs,Joy :byebye:

#16434 Reactie

MAR

Mij is het ook niet echt gelukt hoor…..

Ook ik was van plan mijn haar in de zomer steeds lichter te maken van lichtbuin naar blond. ppfff ook bij mij was dit een misser, ik ben nu weer lichtbruin tot donkerblond. Met wat high lights erin. Maar in de zomer wordt het vanzelf lichter want doordat het is gekleurd wordt het door de zomerzon gebleekt.

Maar echt grijs? Daar heb ik toch wat moeite mee. Vooral omdat ik me al niet echt fijn voelde al die jaren door de overgang. Dan moet mij haar me er wel doorheen slepen, want als ik me ook nog eens door mijn haar mezelf niet meer herkende? :shame: Ik herkende me vanbinnen al niet …. Dat zou een beetje teveel zijn geweest.

Nee geleidelijkaan moet het allemaal gaan, dat hele overgangsproces. Deze zomer wil ik me voor het eerst na mijn overgang van 5 á 6 jaar weer helemaal goed voelen. Eerst weer eens helemaal genieten.
    Dan kijk ik wel weer verder….. de haarverf doet wonderen. maar wel een paar tinten lichter dan ik was gewend dat dan weer wel. :p

MAR

#151526 Reactie

Mieke

Ha Mieke, ik reageer op je berichtje over haaruitval. Ik heb het ook een tijd gehad, heel eng, totdat ik erachter kwam dat het met voeding te maken heeft. Voeding die niet bij je past en niet gezond is. Het is hetzelfde als bij honden (excusez-moi 🙂 als je die slecht voer geeft valt hun haar ook uit. Mensen zijn ook dieren. Gezonder gaan eten hielp bij mij, in mijn geval blijk ik super te reageren op zoveel mogelijk groente en fruit en zo min mogelijk pasta’s, brood, rijst en suiker. Het Pioppi verhaal is super inspirerend daarin. https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/02-10-2018/
    Wel erg interessant om terug te kijken.

12 berichten aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)
Reageer op: 33079 – Haren blijven verven of grijs haar???? …
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.