Vrouwen in de Overgang

Alles over de Overgang & Menopauze

Vrouwen in de Overgang

ditjes en datjes

Home Forums Off-topic chat ditjes en datjes

Dit onderwerp bevat 9,917 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  myrella 2 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 9,918)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

anon

weer terug van vakantie, overgangsklachten vielen ontzettend mee, niet meer last dan thuis.
    eigenlijk deed de verandering van omgeving mij goed terwijl ik er best tegen opzag, kon dingen beter loslaten dan thuis en scheelt natuurlijk ook dat je dan geen verplichtingen hebt.

groetjes anon

#122623 Reactie

Joy

Hey Anon,

Wat fijn dat je toch hebt kunnen genieten van je vakantie zonder erg veel klachten.
    Raar is dat he?als je in een andere omgeving zit dan ben je er veel minder mee bezig ook.
    Dit heb je in ieder geval te pakken, ik hoop dat die lijn thuis verder doorzet.

Liefs,Joy

#122630 Reactie

anon

ik hoop het ook Joy maar ben bang van niet,je zit zo weer in het oude ritme van verplichtingen,zorgen,haasten,plannen pffff en niet te vergeten aard van het beestje
    maar heb in ieder geval twee weken rust gehad en dat pakken ze niet meer af.
    hoop dat anderen die weg geweest zijn ook het positieve effect hebben ondervonden van het er even tussenuit zijn.

#122713 Reactie

Joy

Hey Anon,

Waarschijnlijk zijn er nog veel vrouwen met vakantie. Ik ben het met je eens dat het nu veel on overzichtelijker is. Ik wacht het even af tot na de vakanties, zijn er dan nog zo weinig reacties dan stop ik hier ook helaas.

Vergis je niet over dat andere forum hoor wat je noemt. Veel vrouwen die hier kwamen zaten eerst op dat forum ,ik ook. Daar is zoveel betutteling dat het niet leuk meer is. Iedereen baalde ervan. Nee, mij zien ze daar niet meer.
    Maar mogelijk lukt het jou daar wel, in het begin gaat het nog prima, maar zo gauw als je een eigen opvatting of mening daar ventileert die de “oude garde” daar niet welgevallig is kom je er wel achter hoe ze je behandelen.

Liefs,Joy

#122741 Reactie

anon

Hallo Joy,
    ik schrijf niet op het andere forum maar lees er wel.vooral omdat de onderwerpen goed en duidelijk zijn aangegeven.
    hoef je niet zo te zoeken.
    daarbij veel info waar je wat aan hebt.

helaas staat me de toon van een aantal vrouwen daar niet aan,voordat je het weet wordt je de wacht aangezegd en denk niet dat ze beseffen dat dat heel verkeerd kan vallen omdat veel vrouwen al onzeker zijn in deze periode van hun leven. terwijl ze dat toch moeten weten want degenen die dit doen zijn al voor een groot deel door de overgang.

ik wacht ook nog even af,misschien inderdaad vakantietijd.

toch vind ik deze site nu enorm onoverzichtelijk en heeft totaal geen uitstraling meer maar kan ook aan mij liggen omdat ik het anders gewend was.

groetjes Anon

#122777 Reactie

MAR

Whow, ik schrik van deze site zeg? (waar zijn de bekende smylies?)

Ik hoop dat ik goed zit want ik was al een hele tijd hier niet geweest. Ik dacht eerst dat ik op de verkeerde site was, maar na lang zoeken zag ik toch wat bekende namen staan.
    Dus hoop ik dat ik op de ‘echte’ vrouwenindeovergang-site ben?
    Nou ja in ieder geval heb ik deze site weer opgezocht maar om een mededeling te doen.
    Ik zag dat er vanavond op NED 2 om 21.10 u in HOLLANDSE ZAKEN een onderwerp wordt belicht over DE OVERGANG.

Ik dacht ineens weer even aan de moeizame jaren die ik ook heb meegemaakt maar die toch tot een einde zijn gekomen.
    Maar ik wilde toch nog even de oude site opzoeken, maar die is dus niet meer te vinden?
    Ik begreep dit uit de berichten hierboven van Joy en Anon. Dus dan zit ik toch op de goede site? Hoe moet je dan een nieuw topic aanmaken?
    Ik kan het allemaal niet vinden, dus maar onder ditjes en datjes gezet.

Misschien hebben jullie hier iets aan, vanavond kijken! Zouden ze toch erachter komen dat de overgang je hele leven op zijn kop kan zetten?
    Bij mij was dit wel het geval! Verloren jaren, vind ik. Maar toch kom je er sterker uit naar voren.

sterkte voor jullie allemaal!
    MAR

#122778 Reactie

MAR

Ik heb even gecontroleerd of ik dit onderwerp weer makkelijk kan terugvinden.
    Nee ik vind de toegankelijkheid en het overzicht heel verwarrend.

Waarom ik een 2e bericht schrijf?
    Ik heb even de toelichting opgezocht over het onderwerp wat vannavond wordt besproken over de overgang.

Het ziet er best goed uit vond ik, dit onderstaande werd erover geschreven en het is een discussie programma:

Moet er meer aandacht komen voor vrouwen in de overgang? Of wordt er te veel gezeurd over een levensfase die er nu eenmaal bijhoort? Image Moet er meer aandacht komen voor vrouwen in de overgang? Zo’n 900.000 vrouwen in Nederland hebben er op dit moment last van, veel last. Ze hebben slapeloze nachten, voelen zich beroerd, zijn regelmatig onuitstaanbaar en hebben soms tientallen opvliegers per dag. Sommige vrouwen hebben zelfs zo veel klachten dat ze gaan scheiden of zelfmoord overwegen. Een toenemend aantal werkgevers houdt inmiddels rekening met vrouwen in de overgang. Ze organiseren cursussen over wat de overgang inhoudt. En in sommige gevallen passen ze het werkrooster van vrouwen in de overgang aan. Het gevolg: Een dalend ziekteverzuim met soms dertig procent. Wordt de overgang onderbelicht? Of wordt er te veel gezeurd over een levensfase die er nu eenmaal bijhoort?

MAR
    .

#122831 Reactie

Joy

Hey MAR,

Een gedoe he om je weg hier te vinden en ik vind het geen verbetering. Het is minder leuk om te schrijven dan eerst.
    Maar misschien gaat het nog wel wennen.

Liefs,Joy

PS mijn mail heeft er een poos weer uit gelegen, je hoort snel van me.

#122832 Reactie

Joy

Oh ja, thanks voor de tip, ik ga beslist kijken vanavond.

Joy

#122851 Reactie

anon

ik ga zeker kijken Mar,ben benieuwd.

een nieuw onderwerp aanmaken gaat zo:

klik op Forum
    klik op Lotgenoten
    klik op één van de hoofdonderwerpen :Off-topic chat of Overgangsklachten of Behandeling en Medicatie.

Dan géén bericht aanklikken maar gelijk naar beneden scrollen.
    Onder je naam – email -site zie je dan ‘onderwerp’ staan.
    vul een titel in en daaronder kun je dan je verhaal schrijven.

#122853 Reactie

Anita

Hallo Mar en Anoniem,
    Bedankt voor de tip mbt het tv programma van vanavond. Ik ga er zeker naar kijken.
    Anon bedankt voor de uitleg om een nieuw onderwerp te starten. Wist ook niet precies hoe dit moest. Zo zie je maar dat we elkaar nodig hebben.
    Groetjes van Anita.

#122855 Reactie

inge

Wat vonden jullie van het programma?
    Ik vond het echtpaar wel zo slap.sorry maar bij hun was alles koek en ei,
    Nergens last van,hun seks was goed alles was oke.ik dacht wat doen jullie in zo,n programma!!!
    Ik had er meer van verwacht,viel mij behoorlijk tegen.
    Alleen die ene vrouw,vertelde dat ze onuitstaanbaar was geweest,en slapeloze nachten had gehad.
    Nee ik had er meer van verwacht.
    Ben al blij dat ze er wat aandacht aan schenken.
    Maar hoop volgende keer op beter programma!!!
    Liefs Inge

#122857 Reactie

Joy

Hey Inge,
    Ik verwacht vooraf al niks meer van dit soort programma’s. Dat cafe echtpaar was echt een aanfluiting, maar die kerel die het programma presenteerde ook hoor. Die hoort zichzelf zo graag praten heb ik bij andere onderwerpen ook gemerkt. Steeds als de consulente iets interessants aan het vertellen was onderbrak hij haar.

Ik vond de consulente en die mevrouw die al door de overgang heen was(die jij ook bedoelt) nog het meest serieus met het onderwerp bezig zijn. Maar toch voornamelijk alleen maar weer, opvliegers, stemmingswisselingen en nu eindelijk ook stress, maar weinig lichamelijke klachten. Waarom nodigen ze een van ons hier niet eens uit? ik zou precies vertellen wat heel veel vrouwen hier voelen en dat je het zo maar niet kunt afdoen met veranderende hormonen, stress en overgevoeligheid. Ze hadden zich op zijn minst goed voor kunnen bereiden en hier wat verhalen moeten lezen.

Ik maakte me niet eens kwaad meer, terwijl mijn man nu zat te mopperen van; wat een onzin, wat een klote echtpaar en waarom laten ze een vrouw zo lang aan het woord die nog niet eens in de overgang zit” Ik moest wel lachen om zijn reacties hoor.

Nee, Inge er zal nooit een programma komen wat alles bloot legt, ten eerste durft niemand dit op TV en het is geen leuk onderwerp voor veel mensen. Misschien moeten wij samen eens een programma maken voor TV Oost haha.

Liefs,Joy

#122903 Reactie

MAR

Hallo allen, 🙂 (bij gebrek aan smylies)

Ja ik begrijp jullie reacties wel hoor. Het was (met uitzondering over de werkplek waar ze rekening houden met oudere vrouwen die werken en in de overgang zijn en daar nu wel begrip voor is) niet veel veranderd dan in alle voorgaande programma’s, Jammer!

Ik denk ook dat het ligt aan het feit dat de vrouwen met echte klachten gewoon niet in staat zijn om naar zo’n programma toe te komen.
    Wij hebben hier vroeger op deze site vaak van deze oproepjes gehad hoor!
    Maar we zaten allemaal zo diep in de depressie en alles wat erbij kwam kijken, dat we dat niet durfde.
    En het gekke is dat als ik nu bij zo’n programma zou zijn, ik de dingen niet meer zo kan benoemen als toen. Want je emotie en gevoel zijn toch veranderd na de overgang, je bent weer met het ‘normale’ leven bezig, en denkt dan niet meer zo aan wat geweest is. Dat is een normaal proces.
    Behalve als ik de dingen hoor zoals gisteravond want die mevrouw die een zware overgang had meegemaakt vertelde, dan denk ik wel: “oh ja zo was het!”
    Maar je hebt wel meer vrouwen nodig in zo’n programma die ook een zware overgang hebben gehad, want je gevoel na de overgang (zoals ik nu) is totaal anders.
    Je moet diep graven om dat gevoel weer naar boven te halen.
    Vertel jij maar eens over EEN GEVOEL, EEN EMOTIE! Dat is heel moeilijk hoor. Je hebt vooral dan begrip nodig van anderen en die vind je niet zo makkelijk, behalve bij lotgenoten.
    En dát is nu net wat er nodig is, begrip!
    Ik dacht ook bij die jonge vrouw met haar gebektheid: “Wacht maar als jij zo’n erge overgang krijgt, (ik wens het je toe) kijken of je dan ook nog zo luchtig praat.” Maar ja je zal altijd zien dat zulke types lachend door de overgang rollen. En dan blijven die bij hun standpunt dat je er niet zo’n probleem van moet maken.
    Ik ken er veel in mijn omgeving die er haast geen last van hebben, behalve een half jaartje opvliegers of wat slechter slapen, en dat is het. Maar dat halve jaartje zijn ze al heel snel vergeten. Dus doen de meeste er luchtig over alsof wij ons aanstellen en er niet zo’n punt van moeten maken.

Ja heel jammer!

MAR

#122904 Reactie

MAR

OEPS,
    Ik had de tekentjes erbij gezet met de : en de ) en dat wordt dan blijkbaar een smylie….hahaha!
    Nou zeg dat moet je ook maar weten? Maar is dat de enige dan? Ik zou geen andere tekentjes weten behalve de omgekeerde 🙁

Nog bedankt voor je uitleg om een nieuw topic aan te maken Anon!

MAR

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 9,918)
Reageer op: ditjes en datjes
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.