Vrouwen in de Overgang

Alles over de Overgang & Menopauze

Vrouwen in de Overgang

hoge bloeddruk

Home Forums Vraag het een arts hoge bloeddruk

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Redactie VrouwenindeOvergang.nl 5 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Annette

Per toeval ben ik erachter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb van rond de 160/80. In mei is dit nog gecontroleerd en toen was de bloeddruk prima. Ook voel ik me sinds een paar maanden opgejaagd. Dit had ik vroeger nooit. Ben afgelopen week naar de huisarts geweest en mijn bloed is gecontroleerd op: suiker, cholesterol, nierfunctie, schildklier e.d. Dit was allemaal prima. Ik ben 53 en onregelmatig ongesteld. Sla wel eens een paar maanden over, dus ik zit vast in de overgang. Na het bezoeken van allerlei sites ben ik begonnen met het innemen van wietolie, de niet verslavende variant. Dit zou een positieve uitwerking moeten hebben op stress en slaap. Tot op heden nog geen effect, maar ik gebruik het pas een paar dagen. Afvallen kan natuurlijk geen kwaad, maar ik krijg het er eigenlijk bijna niet af. Ben al een eeuwigheid aan het lijnen. Meestal kom ik wel aan mijn 10.000 stappen. Wat is nu wijsheid? Terug naar de huisarts voor medicijnen en naar een diƫtist? De huisarts wil het eerst aankijken en is geen voorstander van hormoontherapie.

#151459 Reactie

Best Annette,
    Hormoontherapie geeft een kleien kans op het ontstaan van hoge bloeddruk.
    Als je bloeddruk goed gereed is door eventueel dieet of andere leefstijl veranderingen, of medicamenteus, dan is er geen bezwaar met hormoontherapie te starten. Ook levert het starten, als proef, kortdurend gedurende bijvoorbeeld 3 maanden geen groot risico. Je weet dan in ieder geval of het iets doet met je klachten.
    Overleg dit met je huisarts.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: hoge bloeddruk
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.